-
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Orlik-Jantar” z siedzibą w Warszawie zwołuje Walne Zgromadzenie, którego obrady odbędą się w dwóch częściach:
- I część w sobotę 12 kwietnia 2025 r. o godz. 14.00
- II część w niedzielę 13 kwietnia 2025 r. o godz. 14.00
Obrady odbędą się w sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej Nr 375 im. Orląt Lwowskich przy ul. gen. Romana Abrahama 10 w Warszawie – wejście od strony ul. gen. Romana Abrahama 4A, jak do Biblioteki Publicznej.

-
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Orlik-Jantar" z siedzibą w Warszawie informuje o uzupełnionym porządku obrad Walnego Zgromadzenia Członków Spółdzielni.
- Otwarcie zebrania, stwierdzenie prawidłowości zwołania danej części Walnego Zgromadzenia, zapoznanie z zasadami obradowania Walnego Zgromadzenia oraz odczytanie listy pełnomocnictw upoważniających do uczestniczenia w Walnym Zgromadzeniu.
- Wybór prezydium danej części Walnego Zgromadzenia w składzie: przewodniczący, zastępca przewodniczącego i sekretarz.
- Odczytanie porządku obrad.
- Wybór członków komisji mandatowo-skrutacyjnej oraz komisji wnioskowej.
- Przedstawienie sprawozdania Komisji Mandatowo-Skrutacyjnej.
- Informacja Zarządu w sprawach:
a) stanu technicznego zasobu Spółdzielni i możliwości sfinansowania koniecznych remontów środkami z funduszu remontowego,
b) skierowanego do Spółdzielni przez Generalnego Realizatora i Wykonawcę wezwania do wykonania umowy z dnia 31.03.2017 r. o wspólnym przedsięwzięciu (dotyczy realizacji inwestycji polegającej na budowie wielorodzinnego budynku mieszkalno-usługowego z garażami w podziemiu i usługami w parterze przy ul. gen. R. Abrahama 1 w Warszawie - pisma z dnia 17.01.2025 r. i 27.02.2025 г.),
c) warunków realizacji powyższej inwestycji zgodnie z zgodnie z prawomocnym pozwoleniem na budowę z dnia 10.03.2022 г.,
d) lustracji Spółdzielni. - Dyskusja w sprawach wskazanych w pkt 6 porządku obrad.
- Podjęcie uchwał w sprawach:
a) podwyższenia miesięcznej stawki opłaty na fundusz remontowy w zasobach Spółdzielni, dyskusja w tym punkcie,
b) wyrażenia zgody na realizację przez Generalnego Realizatora i Wykonawcę inwestycji polegającej na budowie wielorodzinnego budynku mieszkalno-usługowego z garażami w podziemiu i usługami w parterze przy ul.gen. R. Abrahama 1 w Warszawie - na warunkach wynikających z umowy o wspólnym przedsięwzięciu z dnia 31.03.2017 r., dyskusja w tym punkcie,
c) zalecenia Zarządowi Spółdzielni odstąpienia od umowy o wspólnym przedsięwzięciu z dnia 31.03.2017 r., dyskusja w tym punkcie,
d) wyrażenia zgody na przystąpienie do ewentualnego sporu w razie wystąpienia przez Generalnego Realizatora i Wykonawcę przeciwko Spółdzielni do sądu z roszczeniem o utracone korzyści wynikające z umowy z dnia 31.03.2017 r., dyskusja w tym punkcie,
e) wyrażenia zgody na realizację inwestycji polegającej na budowie wielorodzinnego budynku mieszkalno-usługowego z garażami w podziemiu i usługami w parterze przy ul.gen. R. Abrahama 1 w Warszawie, dyskusja w tym punkcie,
f) wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości - odrębnej własności lokali wybudowanych w budynku wielorodzinnym mieszkalno-usługowym z garażami w podziemiu i usługami w parterze przy ul.gen. R. Abrahama 1 w Warszawie dyskusja w tym punkcie. - Wybory uzupełniające do Rady Nadzorczej. Przedstawienie kandydatów, pytania do kandydatów.
- Projekty uchwał zgłoszonych przez Członków Spółdzielni w sprawie zmiany: statutu Spółdzielni oraz Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej "Orlik-Jantar".
- Przedstawienie protokołów Komisji Mandatowo-Skrutacyjnej i Komisji Wnioskowej.
- Zamknięcie obrad.
-
Członkom Spółdzielni przysługuje prawo do zapoznania się z dokumentami i projektami uchwał wskazanymi w porządku obrad.
- Uchwała w sprawie: podwyższenia miesięcznej stawki opłaty na fundusz remontowy w zasobach Spółdzielni
- Uchwała w sprawie: wyrażenia zgody na realizację przez Generalnego Realizatora i Wykonawcę inwestycji polegającej na budowie wielorodzinnego budynku mieszkalno-usługowego z garażami w podziemiu i usługami w parterze przy ul. gen. R. Abrahama 1 w Warszawie – na warunkach wynikających z umowy o wspólnym przedsięwzięciu z dnia 31.03.2017 r.
- Uchwała w sprawie: zalecenia Zarządowi Spółdzielni odstąpienia od umowy o wspólnym przedsięwzięciu z dnia 31.03.2017 r.
- Uchwała w sprawie: wyrażenia zgody na przystąpienie do ewentualnego sporu – w razie wystąpienia przez Generalnego Realizatora i Wykonawcę przeciwko Spółdzielni do sądu z roszczeniem o utracone korzyści wynikające z umowy z dnia 31.03.2017 r.
- Uchwała w sprawie: wyrażenia zgody na realizację inwestycji polegającej na budowie wielorodzinnego budynku mieszkalno-usługowego z garażami w podziemiu i usługami w parterze przy ul. gen. R. Abrahama 1 w Warszawie
- Uchwała w sprawie: wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości – odrębnej własności lokali wybudowanych w budynku wielorodzinnym mieszkalno-usługowym z garażami w podziemiu i usługami w parterze przy ul. gen. R. Abrahama 1 w Warszawie
- Uchwała w sprawie: wyborów uzupełniających do Rady Nadzorczej Wnioski oraz projekty uchwał zgłoszone przez członków Spółdzielni:
- Lista kandydatów w wyborach uzupełniających do Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej "Orlik-Jantar".
- Wniosek członków Spółdzielni w sprawie: uzupełnienia porządku obrad Walnego Zgromadzenia
- Wniosek członków Spółdzielni w sprawie: projektu uchwały dotyczący zmian w par. 35 punkt 1 statutu Spółdzielni Mieszkaniowej "Orlik-Jantar" oraz par. 8 punkt 1 Regulaminu Rady Nadzorczej.
- Uchwała w sprawie: zmiany Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Orlik-Jantar” oraz Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Orlik-Jantar”.
- Wniosek członków Spółdzielni w sprawie: projektu uchwały dotyczącej zmian w par. 15 ust. 1 statutu Spółdzielni Mieszkaniowej "Orlik-Jantar".
- Uchwała w sprawie: zmiany Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Orlik-Jantar”. Opinia prawna w sprawie wniosków zgłoszonych przez członków Spółdzielni:
- Opinia prawna z dnia 28.03.2025r. sporządzona przez radcę prawnego Dariusza Wocióra w sprawie wniosku członków Spółdzielni Mieszkaniowej "Orlik-Jantar" z dnia 22.03.2025r. doręczonego 24.03.2025r. dotycząca umieszczenia w porządku obrad Walnego Zgromadzenia zmiany Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej "Orlik-Jantar" oraz Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej "Orlik-Jantar". Dokumenty te zostały wyłożone do wglądu w sekretariacie Spółdzielni (pokój nr 1) przy ul. Salamandry 3 w Warszawie - w godzinach pracy Spółdzielni. Dokumenty te w trakcie obrad nie będą odczytywane.
Członkom Spółdzielni przysługuje prawo zgłaszania kandydatów do Rady Nadzorczej w wyborach uzupełniających na kadencję 2024-2027. Zgodnie ze statutem Spółdzielni zgłoszenia w formie pisemnej zawierające podpisy poparcia co najmniej 20 członków Spółdzielni należy składać w terminie do 28 marca 2025 r. (piątek) na formularzach dostępnych w Spółdzielni i na stronie internetowej Spółdzielni.
Członek Spółdzielni może być obecny i brać udział w głosowaniu tylko na jednej części Walnego Zgromadzenia. Członków, którzy zamierzają udzielić pełnomocnictw innym osobom, uprzejmie prosimy o dostarczenie wypełnionych druków pełnomocnictw do sekretariatu Spółdzielni (pokój nr 1) w terminie do 10 kwietnia 2025 r. (czwartek) do godz. 15:00 w celu przyśpieszenia ich weryfikacji i sprawnego przygotowania listy pełnomocnictw odczytywanej po rozpoczęciu Walnego Zgromadzenia.